Danas (18.01.2011) saznah neproverenu informaciju, a vi je dame i gospodo iz Laste potvrdite ili je demantujte, da će Lastina mesečna markica za dve zone (koja važi i za gradski prevoz) od Februara koštati 7.300 dinara.
Nama brojevima (pošto smo za vas očigledno samo brojevi i statistika) kojima je plata u proseku 30-35.000 dinara, i trenutna cena markice od 5.000 dinara je ogromna, te prostom matematikom sa novom cenom markice od 7.300 dinara na godišnjem nivou plaćaćemo 87.600 dinara, umesto sadašnjih 60.000 dinara!!! (kada kažem mi, mislim kako na gradjane tako i na pravna lica koja po zakonu uplaćuju prevoz svojim radnicima).
Dalje matematikom dolazimo do zaključka, da će srećnici koji imaju posao, od 12 meseci na poslu, 2.5 meseca raditi samo i isključivo za prevoz gradskim saobraćajem.
Ovu cenu od 87.600 dinara godišnje platiti...nije problem za nas brojeve, ali u tom slučaju autobusi obavezno moraju da ispune i sledeće standarde:
1) U autobusu svi moraju da sede, tj niko da ne stoji, niti da u autobusu bude gužva, a sedišta moraju da budu maksimalno podesiva i u koži sa ugradjenim masažerom i grejačima
2) Autobus ne sme da bude stariji od 2 godine, tj postojeće kornjače i dinosauruse morate izbaciti iz upotrebe
3) Svaki autobus mora da ima stjuardesu, ne stariju od 25 godina, kao i po jedno besplatno osvežavajuće piće i kolačić dnevno po putniku koje će ta stjuardesa da služi uz prijatan osmozubi osmeh
4) Iznad svakog sedišta mora da bude mirišljava jelkica, jer desi se ponekad da u autobus udje neko oznojen ko se ne kupa često
5) U drugoj smeni kada se ljudi vraćaju sa posla, u autobusu mora da bude angažovana grupa Vaia Con Dios, koja će izvoditi svoje numere, kako bi se ljudi osećali prijatnije ukoliko žele da dremnu malo
6) Svako sedište mora da ima svoj LCD televizor i slušalice, a ukoliko na TV-u nema ništa zanimljivo, obezbediti prvu postavu Beogradskog Dramskog Pozorišta koja će besplatno da izvodi predstave po želji
7) Za decu koja putuju autobusima mora da postoji neki dečiji program, recimo Branko Kockica uživo i slično, kako bi se zabavili. Besplatni slatkiši i sokovi se podrazumevaju.
8) Za putnike koji putuju u trećoj smeni, morate organizovati besplatan muški striptiz za dame i ženski striptiz za muškarce, sa profesionalnim striperima i striptizetama ne starijim od 25 godina.
9) Autobusi moraju obavezno biti na sprat, i na drugom spratu moraju da budu postavljeni stolovi za stoni tenis i sto za bilijar
10) U svakom autobusu morate obezbediti profesionalne masažere i masažerke ne starije od 25 godina, koji bi besplatno masirali putnike
11) Svaki autobus mora imati toalet sa pozlaćenom WC šoljom, i devojku ne stariju od 25 godina koja će se brinuti o higijeni tog toaleta
12) Pri ulasku u vozilo, moraju se obezbediti manekeni i manekenke ne starije od 25 godina koji će da mašu i da šalju poljupce putnicima kada autobus krene sa stajališta
13) Po izlasku putnika iz autobusa, morate organizovati tamburaše koji će po izlasku da sviraju "Rastajemo se mi"
Ukoliko niste u mogućnosti da obezbedite ove standarde i uslove za putovanje vašim autobusima, a ipak dignete cenu mesečne karte na 7.300 odnosno da bude veća od postojeće ogromne cene od 5.000 dinara u tom slučaju:
1) Od mene, kao i od velike većine putnika iz takozvanih "prigradskih naselja" kako vi to volite da kažete, možete da dobijete XXXXX da izbijete oči što se tiče kupovine markica ili pojedinačnih karata, i da skačete i lupate se nogama u dupe od sreće
2) Ukoliko kontrolori karata udju, bez ikakavog negodovanja ili skandala i sasvim ljubazno daću im podatke za pokretanje postupka naplate kazne, ali što se same naplate tiče, tu možete da se slikate. Možete da pišete kazne, da pokušate da me izbacite iz autobusa, da pravite skandale, ako treba ići ću u zatvor, ali od mene jedan jedini dinar nećete dobiti, tako da možete da se XXXXXX i vi i viškovi zaposlenih koje gradjani finansiraju (kao na primer obezbedjenje od oko milion ljudi koje ste angažovali na BAS-ovoj stanici kako neki sirotan koji ne prima platu ne bi mogao da prodje a da ne plati peronsku kartu od 40 dinara koja se naplaćuje mimo ikakvih karata i markica).
Postavili ste cene kao da se vozimo vremeplovom ili spejs šatlom, i bitno je da ste vi svoje potrebe zadovoljili, bez pitanja...ima li narod u najsiromašnijoj državi Evrope novaca da te karte plati. Pa ako vi želite da budete harambaše, zašto ne bi bili i mi obični gradjani.
A vi gospodo glavati ministri foteljaši, Vladini činovnici i ostali državni neradnici zgubidani....2000-te ste nas pozivali na gradjansku neposlušnost snagama onog diktatora...a potom ste uveli milion agencija (imamo i Agenciju Za Istraživenje Pomorskih Nesreća bre rodjaci), TV pretplatu, porez na ovo, porez na ono, uveli ste preskupo školovanje i fakultete, cene prevoza kao za kosmičko putovanje, imate državnu garnituru kao da ste Svetska Vlada a ne Vlada ove Srbije od 7 miliona stanovnika...doveli ste običnog čoveka na to da ceo mesec mora da radi samo za dažbine i namete...u svim mandatima od 2000-te na ovamo se izvlačite na priče o priključenju Evropskoj Uniji...i još milion drugih stvari....
Samo vas gledamo....dok ne nadjemo zgodne govnjive motke (2000-te smo koristili obične motke)!
Sa poštovanjem,
Vaš Broj!
Poslednja vest: Markice ipak nisu poskupele!
Dakle, markice kao markice vise ne postoje, vec se sada korite BusPlus kartice. Cena je ista, s tim sto su prodavci na Štampinim trafikama gde se dopuna kupuje pomalo smotani sa uplatom, jer očigledno još nisu dovoljno obučeni za ove uplate.
Cena prevoza je i dalje 5000 dinara, tako da ovo otvoreno pismo, mozemo privremeno da zatvorimo, i cekamo novi potencionalni bezobrazluk.
Elem, ostaje nam jos jedno pitanje otvoreno, i sa kojim bi trebali jos da se bavimo a to je:
Da li su Lazarevac, Obrenovac, Barajevo, Mladenovac, Grocka i Sopot delovi grada Beograda, i ako jesu zasto u njima ne vaze cene kao za GSP, odnosno zasto u tim opštinama (ako jesu delovi Beograda) ne postoji Gradski prevoz umesto sadašnje Laste.
Odjebaus Lasti, i predji da se voziš beogradskim metro-om.
ОдговориИзбришиOvo je diskriminacija nas stariji od 25 godina! :-D
ОдговориИзбришиOdlican tekst :)
ОдговориИзбришиSvaka cast za teks zaista!
ОдговориИзбришиPridruzujem se cestitkama sjajan text
ОдговориИзбришиTREBA IH OTERATI STO PRE,LOPOVI...
ОдговориИзбришиKao svakodnevni Lastin "broj", potpisujem, potvrdjujem i podrzavam sve gore napisano!
ОдговориИзбришиPre ce biti da je ovo diskriminacija starijih od 0 godina!
ОдговориИзбришиzabo,podrzavam te... valjda cete se i vi opametiti. Ja sam se jos pre godinu i po presaltala na privatnike... uaaaa Lasta
ОдговориИзбришиJa nosta bolje skoro nisam procitala,alal vera.
ОдговориИзбришиda im prevrnemo bus! klovnovi!
ОдговориИзбришиsvaka čast
ОдговориИзбришиMa pi%da im materina, sve cemo ih unistiti. Totalni bojkot! Stop kupovini markica i karata! Kada bude lasta prodala 2 mesecne markice za ceo februar pitacu ih sta im se vise isplati! Sramota za drzavu bre. Nama bre cena karte u jednom pravcu na liniji Beograd - Obrenovac kosta 250 dinara! ALO BRE! Pa jel mi beremo pare na grani?? Treba na godisnjem nivou da dajem koliko i za fakultet? Lopvska firma,lopovska drzava, lopski funkiconeri. TOTALNI BOJKOT!
ОдговориИзбришиPodrzavam, stvarno bezobrazluk , kako nas voze treba oni nama da plate !
ОдговориИзбришиPosaljite ovo pismo na njihov e-mail. vls.sluzba@lasta.rs
ОдговориИзбришиPodrzavam ..Totalni bojkot! Stop kupovini markica i karata! Kada bude lasta prodala 2 mesecne markice za ceo februar pitacu ih sta im se vise isplati!
ОдговориИзбришиNacula sam od jedne zaposlene gospodje u lasti, da je karta poskupela iz razloga da bi naterali gradjane da sto vise kupuju bus plus markice... necuveno je ovo sto rade... takodje,ne znam da li je jos neko,osim mene,lud pa je kupio mesecnu peronsku u beogradu... naime,gospodin me je komotno vratio nazad na lastinoj u obrenovcu,tvrdeci da moram kupiti jos jednu mesecnu za obrenopvac, o cemu me u beogradu nisu obavestili.... za nevericu je cinjenica da je karta iste cene i u ekspresu,lasti i banbusu,... to su teski lopovi...
ОдговориИзбришиMislim da smo zreli za totalni i apsolutni bojkot kupovine Lastinih markica i ostalih dodatnih prevarantskih muljanja.
ОдговориИзбришиI 5000 pa je previse...ali bude li poskupela 1 dinar preko te cene BOJKOT!
ALI TOTALNI BOJKOT....Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac, Barajevo i ostali....BOJKOT ako markice još poskupe.
I još jednu stvar nikada neću shvatiti...ako je Beograd jedan, zašto različiti aršini važe za različite delove grada, zašto recimo gradjanin iz Mladenovca plaća 3 puta skuplje prevoz nego gradjanin sa Banovog Brda, a i Mladenovac i Banovo Brdo su delovi istog grada, Beograda...
ОдговориИзбришиZa neupoćene, takozvane "prigradske opštine" čine polovinu grada. Pa zašto se onda gradske glavonje duvaju kako je Beograd veliki.
Evo i mape grada sa Wikimedije cisto da se zna da su takozvane "prigradske opštine" u kojima očigledno žive "petokolonaši, gradjani nižeg reda, svemirci i otpadnici":
http://goo.gl/KEBIK
da, totalni bojkot. Voze nas ko krompi, a ponasaju se prema nama kao da smo stoke.
ОдговориИзбришиДабогда се бус преврнуо! :)
ОдговориИзбришиSve direktore koji su obrazovani i stasali u komunistickom sistemu a zatim na brzinu priuceni kapitalistickom - treba odmah poslati u prevremenu penziju... Drzavna firma koja je stasala od gradjanskih para treba za ciljeve da ima sluzbu gradjanima a ne maksimizaciju profita...
ОдговориИзбришиZbogom pameti.
ОдговориИзбришиNpr. nedavno sam u velikom nemackom gradu platio kartu za mesecni prevoz(metro, bus, tramvaj) u iznosu od oko 60 evra....
Postujem neposlusnost kad je u pitanju bezobrazluk
Hajde sada malo realnosti.... Cinjenica je da markica ne bi trebalo da kosta vise od 2000 dinara, ali sem ovakvih nacina pobune nikada vecina gradjana nije uputila pravu pobunu ( u smislu organizovanog fizickog protesta i sl.) protiv poskupljenja pa oni podizu i podizu cene... Mislim da ce i ovoga puta sve proci istim tokom, neki broj gradjana ce na socijalnim mrezama raspredati o podizanju cena, osudjivati, drugi ce gundjati kod kuce sa porodicom i prijateljima, ali niko nista konkretno nece preduzeti jer svi su jaki na recima, a onda odu i kupe tu skupu markicu i kazu pa nemam drugog izbora i na tome se zavrsi... Zato ljudi uvek imate izbor ili se organizujte i ucinite nesto konkretno ili jednostavno trpite, a mislim da znam sta cete uraditi...
ОдговориИзбришиSlazem se sa konstatacijom da su lopovi i da ne zele da shvate da ljudi imaju i drugih troskova osim troskova prevoza. Ali, mene zanima sta autor teksta ima protiv ljudi starijih od 25 godina? :) Kakva je to diskriminacija?
ОдговориИзбришиVec odavno komentarisem,gundam ili kako god kad god udem u prepun,prasnjav lastin autobus sa prljavim, hladnim, plasticnim sedistima i uglavnom neljubaznim vozacima... Pitam se naravno kao i vecina gradana kakva smo mi to beogradska opstina kad nemamo gradski prevoz? Dokle da trpimo raznorazne diskriminacije? A i ovo sa placanjem izdavanja BUS PLUS kartica kao i peronskih 250din+250din, pa puta koliko hiljada putnika? Jos jedan "namet na vilajet" ili punjenje budzeta na racun gladnih gradjana Srbije! Predlazem da se okupimo ispred Laste i pokazemo svoje negodovanje! Neka vide koliko nas ima nezadovoljnih.
ОдговориИзбришиJa znam šta ću lično ja da uradim konkretno...a to je da neću da kupim tu zlatno-platinastu markicu skuplju od 5000 dinara, a necu ni da placam kazne.
ОдговориИзбришиSud može da me pošalje u zatvor - i ići ću, jer je veliki zločin u ovoj našoj demokratskoj državi biti siromašan, a mogu i da mi konfiskuju stvari po kući, pošto su mi sve stvari po kući starije od 20-30 godina...ali onda neka se spreme na organizovane proteste i njihove posledice.
Prošli put okončanje diktature onom diktatoru i njegovoj ženici je krenulo iz Lazarevca...ovaj put će krenuti iz svih delova grada, počev od Barajeva/Mladenovca/Lazarevca/Obrenovca i stalih "prigradskih naselja"
...pa zato što je najviše nezaposlenih ispod 25 godina, pa rekoh da pripomognem malo i tim ljudima :)
ОдговориИзбришиPa kada su monopolisti.
ОдговориИзбришиJedan Google mora da odgovara pred sudom zbog potencionalnog monopolskog položaja...ali zato nedodirljiva državna Lasta prkosi jer...može im se....E PA NEĆE TO VIŠE MOĆI, BAR ŠTO SE LIČNO MENE TIČE!
Dok ne uvedu standarde za tu cenu markice od 7300 kao što sam naveo u tekstu, od mene mogu samo da dobiju...znate i sami šta!
Nisam napomenuo, oni i sada imaju odličnu foru...
ОдговориИзбришиAko kupiš markicu za ceo mesec koja ti važi i za GSP plaćaš 5000
Ako kupiš markicu koja važi pola meseca a koja ne važi za GSP plaćaš 2500, pa onda odeš u GSP i kupiš njihovu markicu za pola meseca (nikada nisam kupovao markicu za pola meseca, pa ne znam tačne cene, ovo samčuo od ljudi koji kupuju markicu za pola meseca)
P LJ A Č K A !!!
da smo neki narod, kao sto nismo, pa da se udruzimo. 4 coveka na jedan auto, podele troskove i bude jeftinije od autobusa. a oni neka prodaju markice sami sebi. ;)
ОдговориИзбришиsvaka čast autoru na tekstu!!! možda bi mogli ovo poslati na neke druge adrese tipa tv emisije, novine itd. lasti možete poslati na mail ali čisto sumnjam da ih ovo zanima ili dotiče. možda je autor u tekstu mogao i da spomene koje sve klubove ili ustanove ili manifestacije finansira lasta a sve od naših para.
ОдговориИзбришиMoli se autor teksta da se obrati novinarima i Beogradskoj hronici!
ОдговориИзбришиI da bude jako uporan u tome, a mi ostali cemo sharovati tekst!
Ja sam ovo pročitao ovako "Moli se autor teksta da odradi sve što treba i da bude jako uporan u tome pošto je ovo samo i isključivo njegov problem, a mi ćemo da kliknemo na share ili like na Facebook-u u znak podrške i bitka je dobijena"
ОдговориИзбришиJa sam u jednom komentaru iznad rekao kako ću LIČNO JA da se borim ako markica ode preko 5000.
Neka od 50 hiljada ljudi koji su za ova 3 dana pročitali ovo pismo, svaki 10 uradi isto kao i ja i valjda će ovom državnom preduzeću za prikupljanje harača nešto da bude sumljivo, nadam se.
I možete slobodno da me posavetujete koga bih mogao da kontaktiram od medija ali samo ako nadjete neki medij koji nije zatrovan nekom od stranaka ili tajkuna koji odredjuju šta sme a šta ne sme da se objavi...
Прескупа је маркица и то у поређењу и са ценом јавног превоза у другим европским градовима где су примања много већа. Али, морам да прокоментаришем, ризикујући да мало одлутам с теме, због различитих аршина за различите београдске општине, Ласта је супер у односу на ГСП. Можда грешим, не путујем често Ластом, али аутобуси се не кваре, крећу по распореду вожње, а не кад се скупи групица "другара" са окретнице, па крену на пример 2 деветке, две 14-це и једна десетка у исто време (што се често дешава и са другим поласцима), па онда стане трамвај ван станице да возач покупи пљескавицу или купи нешто у продавници успут, а возе с једном руком на уву док причају мобилним телефоном. Возе крнтије које се пале, кваре, распадају, а контролу карата врши комунална полиција. Онда је и месечна маркица само за ГСП прескупа.
ОдговориИзбришиУ сваком случају, текст је одличан, сјајно написан, свака част аутору на идеји.
Usluge prevoza ,,Laste,, koriste i putnici iz Banata ( Opovo, Farkazdin, Glogonj...) koji su primorani da mesecne markice placaju 7000 din. pri cemu tu markicu ne mogu koristiti za usluge GSP, vec moraju kupiti i mesecnu markicu i za GSP, dodatnih 2680 din. iz dzepa, samo za prevoz. Sto znaci, da radnik ..obican smrtnik.. mora da radi samo za markice?! Kuda vodi ovo opste rasulo u drzavi?! Da ne zaboravim napomenuti da razmak izmedju polazaka lastinih autobusa ka Banatu je i po 2 h. Autobusi se veoma cesto ..kvare.., vozaci staju gde zele, van stanica, mada se i ne zna gde su stajalista, jer nijedno nije naznaceno.... Jednom recju, RADI KO STA HOCE I KAKO HOCE PREKO KICME NARODA!!!! Kome se obratiti, s obzirom da Uprava Laste ignorise sve dosadasnje napore putnika da se izbore za bolje uslove putovanja?!
ОдговориИзбришиja sam pre mesec dana poslala mail na adresu studija B, koji se kao bavi svakodnevnim probemima, i koji su promovisali ista karta za sve beogradjane. Naravno nikakav odgovor nisam dobila. Poslala sam jos jedan mail, da pitam sta se desava, odgovora i dalje nije bilo.
ОдговориИзбришиStvarno mislim da nijedan mediji nije slobodan da isprati pircu, jer svi pricaju o vadjenju bus plusa a niko nije pricao o novim cenama za nas smrtnike. tako da stvarno ne znam sta da se radi..
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/300308/Lasta-u-2011-ostvarila-prihod-od-oko-100-miliona-evra Nazdravlje
ОдговориИзбришиsvaka cast za comm
ОдговориИзбришиCape, pazi ovako! Vozi se ti slobodno bez markice, a i placene karte za prevoz. Kontrola kad te nahvata, sto bi rekao nas narod moze da ti pljune pod prozor. Jedino sto mogu da urade je da te ljubazno zamolo da napustis prevoz-sto i ucinis sacekajuci drugi. Te fore "krivicnog gonjenja" mogu jos koje vreme funcionisati u Srbiji. Prakticno ti placas "uslugu prevoza" bez ugovorne obaveze. To ti je isto kao sto koristis komunalne, edb itd. usluge, i kada ih ne platis cike iz distribucije ti iseku struju, iskljuce vodi....
ОдговориИзбришиA ovaj prihod od ne znam ti koliko eura u 2011.toj ce kako sam nacuo iskoristiti za modernizaciju LASTE. Naime o cemu se radi? Svakom putniku Laste ce biti ugradjen CIP koji je povezan sa racunom u banci, i kada udjes u prevoz, automacki ti skida sa racuna sumu za kartu. U slucaju da nemas dovoljno novca, automacki ti se odobrava dozvoljeni minus(ako ga nemas, a prosto je nemoguce), pokrece procedura za kredit(ako ga nemas, a nemoguce je i to), stavlja hipoteka prvog reda na nekretnine u tvom vlasnistvu( a ni to je nemoguce jel si vec stavio hipoteku kako bi mogao kupiti stan ili kucu), e onda ulazis u proceduru obrade za doniranjem organa (bubreg, koza, krv... u zavisnosti od potrazne svetske organizacije za trgovinu ljudskim organima),E sad ide poenta price!!! Ako alarn na vratima autobusa ne zapisti-znaci da imas dovoljno organa ili jos krvi, a ako zapisti-onda si u velikom problemu. To znaci da nemas ni za kartu do pijace da kupis vrengiju, a ni do orlovace, novog groblja itd... E sad, na usvajanju je predlog u Vladi za takve slucajeve gde ce se kao penzionerima odobriti trajna markica, za ove ce biti "poslednji pozdrav" markica i ona ce se finansirati iz Vladinog budzeta. Sto je olaksavajuca okolnost za gradjane...
Da ne duzim vise... Ma LOZIM VAS
nebrinite necete se jos skoro voziti posto uskoro necete nigde ni raditi!!!!
ОдговориИзбришиperonska karta za basovu stanicu iznosi 120 dinara (zeton)za lastu je 70 papirna a mesecna je poskupela i sada iznosi preko 500 dinara a kad se doda i bus plus od dvesta pedeset dinara koja vazi tri godine,znaci mora ponovo da se da harac...Direktor basa ima platu prvi deo 150000 i npri tom je stranac odnosno bosanac ,znate to je ona drzava za koju se ratovalo da postane,a dzaba kad je sav rukovodeci kadar u srbiji(potisnuli crnogorce)oni ljudi proglasili nezavisnost a ove nemozes ni motkom da isteras kazu tvrdoglav narod...
ОдговориИзбришиSvaka cast, mora neko da kaze nesto pametno, ali sve je to uzalud, jer u ovo drzavi niko nikoga ne slusa, svi samo gledaju svoj interes,....
ОдговориИзбришиma najbolje je da besplatno voze sve vas i jos da vam daju nesto para. Alo bre. Pa ako je neko saobracajno preduzece kod nas ok to je onda LASTA. Ako nemate za Lastine markice ja vam predlazem nekoliko opcija:
ОдговориИзбриши1. kupujte pojedinacne karte (nema sumnje bice vam povoljnije)
2. Vozite se autobusima nekog drugog prevoznika (sigurno su komforniji)
3. Idite sopstvenim vozilom (nema sumnje budzet ce vam procvetati)
4. Stopirajte (mozda nadjete novog prijatelja)
5. ostanite kod kuce (Beograd je pretrpan i bez vas)
6. Poubijati sve ljude koji žive u "prigradskim naseljima" i u Beogradu ostaviti samo čiste i čistokrvne Beogradjane (recimo...poput tebe)
ОдговориИзбриши7. Poubijati sve ljude koji ne žive u Beogradu, a Srbiju nazvati Beogradija
8. U samom Beogradu poubijati sve koji nisu čisti i čistokrvni Beogradjani
9. Medju čistim Beogradjanima pronaći one koji su siromašni i poubijati ih
10. Tekst himne prepraviti u "Bože spasi Bože hrani, Beogradsku zemlju, Beograski rod" i zabraniti reč Srbi, jer Srbi ne postoje, postoje samo Beogradjani, i to oni čisti.
a plate lastinim radnicima su bedne kao da markice uopste i ne naplacuju
ОдговориИзбришиRastu plate u Lasti, ali naravno, ne vozačima, mehaničarima i "nižoj klasi" radnika, ne brinem se ja ništa po tom pitanju.
ОдговориИзбришиA vidim i neka silna sponzorstva po TV-u...
Ti Milane sigurno radis u Lasti,... hhihihih
ОдговориИзбришиMILAN: Ne! Tata mi je direktor Laste. :-)
ОдговориИзбришиJa sam za to da mi svi kolektivno damo tih 5000 za markicu autoru pisma, da pokupujemo autobuse i da placamo upola manje mjesecnu markicu! Smrt Lasti, sloboda putnicima!
ОдговориИзбришиJa se ne vozim Lastom, ali potpuno razumem ovo.
ОдговориИзбришиImam jednu ideju, nešto što Englezi recimo vole da primenjuju kada situacija još nije došla do protesta na ulici, ili nema dovoljno zainteresovanih za nju - email kampanja.
To znači da što više ljudi pošalje email, predpostavljam na ovu adresu: office@lasta.rs
Možda bi bilo dobro da upravo svi pošalju ovaj tekst, pošto je potpisan kao broj, mogao bi da se primeni na svakoga.
Poenta email kampanje je da se skrene pažnja na postojanje problema. Možda su gospoda u foteljama lopine, a možda samo žive u nekom paralelnom univerzumu i nisu svesni šta rade, pa im treba skrenuti pažnju. Ako dovoljan broj ljudi pošalje email, staviće prst na čelo.
Naravno, emailove treba da šalje što više ljudi, ne samo oni koje ovo direktno pogađa. Solidarnost je jedini način da učinimo nešto.
Ima li zainteresovanih? :)
Naravno, treba obavestiti što više ljudi o ovome ako krene.
Ukoliko adresa office@lasta.rs nije dobra, neko neko postavi relevantnu. Možda bi u cc mogla da se ubaci još neka, tipa gradonačelnik, sve političke stranke, šta znam.
Ja se slažem i ideja je odlična i hvala vam puno na njoj!
ОдговориИзбришиDanas ću da pozovem Lastu da probam da dobijem i zvaničnu informaciju koliko će markica za 2 zone koja važi i u GPS-u da košta, pošto je ovo i dalje sve na nivou priče, i nezvanične informacije i ako je tako, šaljem mail Lasti!
A naravno, i ostajem iza toga da JA necu da kupim markicu ako predje 1 dinar preko sadasnjih astronomskih 5000.
Zvao sam Lastu...i dobio sledeci odgovor:
ОдговориИзбриши"Ne znamo jos uvek koja ce biti cena niti da li ce da poskupi i koliko, ali mislim da nam je receno da ce cena biti ista kao i do sad. Najbolje pozovite od 25-og Januara kada pocinje prodaja markica za Februar da se raspitate, tada cemo imati tacan odgovor."
Nista...sacekacemo jos 2 dana!
Sta mislite da se obratimo organizaciji za zastitu potrosaca? S obzirom da je Lasta povecavala cene kad i GSP, znaci da rast cena mora da odobri gracka skupstina, a ako ona ovo nije odbrila onda je povecanje nezakonito, a ako je odobrila onda da skupljamo potpise za peticiju. Mislim da ne treba da odustanemo...
ОдговориИзбришиPrvo mi da vidimo da li je ovo zvanično.
ОдговориИзбришиOvi iz Laste kažu da pozovem 25-og da pitam za cenu.
postovani drugari iste sudbe...ko je nama kriv sto nismo iz nekih drugih,nekada bratskih nam republika pa da imamo stanove u centru beograda/vidi srbotopijawordpress.com i spisak funkcionera crnbe gore koji su dobili stanove poslednjih godina u bgd/dakle, dole prigradski gradjani, tj. mi...
ОдговориИзбришиlasta je cudo i to mora da se plati..kad kazem cudo mislim na racunicu da prevoz na udaljenosti od 30 km po coveku kosta 250 dinara plus stanicne usluge i sve to uz subvenciju, tvrdi to gospodin gradonacelnik /onaj ciji je stric 45 proglasio crnogorsku naciju a kasnije se izdavao za najveceg disidenta/sto znaci oko 8 dinara po kilometru bez stanicnih usluga..
E, a prevoz automobilom koji trosi manje od osam litara na 100 km vam je tu negde, pa vi vidite...
jos ako uzmete da niko sebe ne dovodi u situaiju da bas 31 dan putuje od obrenovca do beograda i nazad, jasno je da neko nekog tu...ajd da kazem ,pljacka, da ne upotrebim neku kracu ,srspkom narodu, blizu rec...
dakle, sta?
Bojkot i blokada puta,najbolje na onom mostu preko kolubare...sa kolubarom su dosli na vlast pa da shvate poruku...
pozdrav autoru i svim sapacenicima iz obrenovca,mladenovca i ostalih prigradskih naselja preko sedam brda i sedam gora...a da, gospodin direktor laste je trenutno u holandiji, bodri vaterpoliste...
pozdrav
goran s.
Sačekaćemo dva dana onda, pa ćemo videti. Ja sam spreman da pomognem za email kampanju ako se odlučimo za to.
ОдговориИзбришиModeran vid protesta i nešto novo za Srbiju, možda bude primećeno :)
pa ljudi štavam je!šta je tu novo.mi putnici moramo da placamo vozikanje praznih autobusa na doručak(reč je o obrenovačkom gradskom autobusu).vozikanje praznih autobusa po Obrenovcu itd.lasta se ponaša kao da smo mi potnici zbog njatu a ne onazgog nas.pa na osnovu toga i vormira cenu markice. PODRZAVAM BOJKOT ipozdravljam autora pisma.
ОдговориИзбришиE ljudi extra sastavljeno svaka casr za text. duskofox.wordpress.com
ОдговориИзбришиpa ljudi lasta je monopojsta a vlast je podrzava,a mi građani smo ovce za šišanje.GRAĐANI GRADSKE OPŠTINE OBRENOVAC ZASLUŽUJU GRADCKI PREVOZ. Hajde da se borimo da i MI postanemo građani prvog reda.
ОдговориИзбришиiako ne koristim usluge pomenutog prevoznika pridruzujem se protestu...
ОдговориИзбришиod neceg mora da se krene jer ovako vise ne ide...
Niko nije rekao da ne treba placati Lastu, naravno, svaka se usluga placa, i ukoliko ona nema priliva ne moze da ulaze dalje u amortizaciju i slicno.
ОдговориИзбришиJa (a i vecina drugih ljudi) sam rekao da ne treba papreno placati Lastu da bi kao sto ti kazes gosn Direktor isao u Holandiju da bodri vaterpoliste.
Drugo...Lasta je sponzor koliko vidim i vaterpolistima i rukometasima.
Mene zanima....ko je mene pitao da li zelim da sponzorisem te sportiste (kojima uzgred receno svaka cast, protiv njih nemam nista).
Kada vidim da neka drzavna firma, pa jos i koja nema konkurenciju jer drzi monopol, poput recimo EPS-a, sponzorise nesto, i stavi naziv te drzavne firme to me izludjuje, jer to ne sponzorise ta firma nego mi gradjani (o ovome cu pisati poseban clanak).
I jos bih dodao, da me je neko pitao da li ja kao gradjanin kroz poreze i dazbine hocu da sponzorisem vaterpoliste, rukometase, kosarkase, odbojkase (i ostale sportiste sem onih nabedjenih fudbalercica)...pristao bih bez razmisljanja!
Nikada mi nepoliticari, nevlast i neposlanici ne mozemo biti gradjani prvog reda, to slobodno zaboravi!
ОдговориИзбришиOdlican post konacno nesto pametno da procitam, jedino je zalosno sto nece cutu i procitaati oni koji bi trebali i koji bi mogli nesto uciniti!
ОдговориИзбришиDragi "broj"-u, Beogradska hronika jedva čeka ovakvu priču Ja sam jedan od urednika i živim u Obrenovcu. Tanja, tel. 064 / 861 2074.
ОдговориИзбришиPriča je cela na izvolte, u clanku iznad.
ОдговориИзбришиI citiracu samog sebe:
"Sve na ovom blogu mozete koristiti gde god hocete i kako hocete, bez ili sa navodjenjem WEB adrese, imena Autora i slicno a ako vam se tekst svidi možete ga koristiti kao svoj."
ljudi jel ste videli na sajtu opstine, za studente i ucenike iz Obrenovca cena markice 1450 dinara
ОдговориИзбришиReblogged this on missidreadvibration and commented:
ОдговориИзбришиOtvoreno pismo Beogradskoj Lasti. Sjajno pismo! repostovati, deliti, poslati Lasti....
Podrška iz Kragujevca. Ovo je počelo da preliva iz već prepune čaše, a neko negde mora prvi da krene...
ОдговориИзбришиSto je mnogo,mmnogo je.Treba znati samo jos jednu stvar da sav priliv novca od prodatih karti i markica ide gradu BGD-u,tj.Djilasu i ekipi pa vi razmislite ko odredjuje cenu?Lasta dobija novac od grada po predjenom kilometru ili bolje receno treba da dobija(bice placeno nekome,al"RADNICIMA laste koji rade za platu koja je ispod proseka ne).
ОдговориИзбришиNi danas nisam uspeo da dobijem informaciju koliko ce da kosta mesecna markica, ali najverovatnije da poskupljenja nece biti, ako je verovati vesti koja je danas objavljena u Blic-u vezano za vecinu kategorija putnika:
ОдговориИзбришиhttp://www.blic.rs/Vesti/Beograd/303475/Jeftiniji-prevoz-za-stanovnike-rubnih-opstina
Kada bi ljudi iz Laste bili malo transparentniji i davali više informacija ne bi se dešavale ovakve konfuzije.
ahahaah, pretpostavila sam,... ;)
ОдговориИзбриши26-ti je a ja i dalje ne dobijam informaciju od Laste, koliko ce kostati mesecna markica.
ОдговориИзбришиLasta me uputila na BusPlus, da zovem njih, ali se ne javljaju...dakle što bi se reklo...lud-zbunjenog...
... bra'o !! :-)
ОдговориИзбришиNa sajtu BusPlusa postoje cene, ali je vešto prikrivena prevara neverovatnih razmera. Evo, o čemu se radi. Ja sam poslala mail svim novinama i TV stanicama i rekla im da se pozabave bezobrazlukom i lopovlukom koji vlada oko BusPlus karata i dopuna za prigradski saobraćaj. Mediji su objavili “da su karte pojeftinile” za prigradski prevoz, ali se uopšte nisu pozabavili tom temom. Konkretno cu se baviti opštinom Barajevo, ali isti je slučaj za sva prigradska naselja.
ОдговориИзбришиPrvo nema reči o pojeftinjenju, što se najbolje vidi po ceni mesečne dopune za kategoriju zaposlenih koja iznosi 5000 dinara, tj. “snižena” je na 4420, ali kad platite dopunu za presedače onda je cena 5000 dinara.
U najgorem položaju su penzioneri kojima više ne važi karta za ITS1 zonu. Iako je najavljivan kao jedinstveni tarifni sistem, BusPlus to zapravo nije. Ako kupite markicu za penzionere koja iznosi 1910 dinara, moći ćete da se vozite samo po Barajevu i do Banovog Brda, a u gradu nećete moći da je koristite, ali ne samo to, nego ne možete ni da doplatite 1100 dinara (koliko iznosi dopuna za penzionere za ITS1 zonu) da biste koristili gradski prevoz, već iz BusPlusa kažu da morate da kupite i nepersonalizovanu kartu i da za vožnju gradom koristite nju, tj. moraćete stalno da plaćate. Ranije je cena karte bila paprena, ali je bar mogla da se kupi i markica koja važi i za gradski prevoz.
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić je posebno ponosan na činjenicu da su uvedene nove kategorije povlašćenih u ITS2 zonu, između ostalog i nezaposleni, ali činjenica da su posle nekoliko decenija nezaposleni građani Barajeva konačno dobili pravo na markicu i nije vest za ponos. Problem kod ove kategorije je isti kao i kod penzionera. Markica je takođe 1910 dinara, ali važi samo za Barajevo i do Banovog Brda. Za vožnju po ITS1 zoni nezaposleni će morati da kupe i nepersonalizovanu BusPlus kartu. Razlog zbog kog ljudi iz prigradskih naselja nisu imali mogućnost da izvade markicu za nezaposlene je bio taj što Lasta to nije dozvoljavala, jer u predgrađu ima najviše nezaposlenih. Ništa se nije promenilo. Kako da nezaposleni nađu posao kad nemaju novac za prevoz i ne bi li bilo logično da svi nezaposleni plaćaju istu cenu karte bez obzira na to u kojoj zoni žive?
Vredi napomenuti da strani državljani imaju opciju da dopune kartu koja će im važiti za sve zone (ITS1+ITS2), ali ne i rođeni Beograđani.
Inače, jedini razlog zbog kog su ljudi iz predgrađa uopšte i vadili BusPlus kartice, to je zato što je najavljeno (i meni lično potvrđeno dva puta) da će postojati tarifni sistem koji će važiti na nivou celog grada. Sada smo se uverili da od toga nema ništa i da su mučenici iz obodnih ( ili bolje reći obornih) naselja i dalje samo građani drugog reda.
milice,hvala za ovu imformaciju!iz ovoga sam izvukla zaključak nas penzionere koji smo svojim minulim radom doprineli u razvoju Beograda(GSP a),ko šiši. Sada pošto živimo u rubnim opštinama i koristimo prevoz Laste ostajemo i dalje gradjani drugog reda.
ОдговориИзбришиMilice hvala na informaciji.
ОдговориИзбришиPreskupo je ali mi je makar kakva takva uteha uteha da nije poskupeo prevoz.
A da se neko nafatirao para od BusPlus-a to je vidljivo iz aviona, sto bi se reklo.
S Media je objavila zanimljive informacije recimo:
http://www.smedia.rs/spress/vest/1199/GSP-Bus-plus-Elektronska-naplata-karata-Firma-koja-uvodi-Bus-plus-radi-sa-nezavisnim-Kosovom.html
Perso,
ОдговориИзбришиbilo bi dobro da smo gradjani drugog reda, medjutim ta vrsta gradjana ne postoji.
Postoje samo Gradjani Prvog Reda i gradjani petog reda.
Gradjane Prvog Reda sam opisao u:
http://kutijica.wordpress.com/2012/01/25/gradjanin-prvog-reda/
Baš tako. Moja mama je penzioner, 40 godina je radila i plaćala sve doprinose da bi joj sad ograničili kretanje. Bezobrazluk!
ОдговориИзбришиPerso, zaboravih da napišem da su mi iz BusPlusa rekli da moramo ( penzioneri i "povlašćene" kategorije) da biramo da li ćemo da uplatimo dopunu za Lastu ili GSP. Ne postoji mogućnost jedinstvene dopune na karticu. Ukoliko se odlučite za GSP iznos je 1100 dinara, a za Lastu je 1910 dinara. Međutim, ljudima iz Barajeva se ne isplati dopuna za GSP, jer su cene karata (tj.dopuna) znatno više.
ОдговориИзбришиtreba ukinuti last. lasta je skup prevoznik, treba uvesti gradski U AUSTRIJI JE KARTA ZA GODINU DANA 365 EVRA VOZISE U SVE LINIJE PLUS UBAN 1U DO U6 + NEMAS VELIKE GUZVE. LASTA JE PRESKUPA I IMA BAHATE VOZACE GRAD BOGRAD TREBA UVESTI DRAZANJ ,UMCARE, ZIVKOVAC, KAMENDOL I BRESTOVIK. JA SAM ZA GRADSKI PREVOZ ZA OVA MESTA
ОдговориИзбришиSRAMOTA NE ISPLATI SE VISE KORISTITI LASTU ,PRESKUPA JE . JA BI VOLEO DA UVEDE GROCKA GRADSKI ZA BRESTOVIK
ОдговориИзбришиi sta bi na kraju meseca? Poskupili ta markica ili sam svaki dan ovde bezveze visio i cekao informaciju.... Zahtevam da se gdin. BROJ obrati i kaze sta i kako je... Da li da spremam go.nj.vu motku il jok
ОдговориИзбришиSutra idem na šalter Štampe, pošto izgleda markice više ne vrede, već sve ide preko one prevare BusPlus-a.
ОдговориИзбришиIz Laste niko nema (ili neće da kaže) informaciju o cenama.
Sutra ću lično videti šta se dešava.
Lazare,sramota ili ne nemamo alternativu.I Mi obrenovcani trazimo GSP .Kao gradska opstina(30km)od Beograda placamo kartu 250din.Umka -Beograd(18km)prevoznik GSP karta kosta 60 din. Obrenovac ima gradski autobus prevoznik Lasta (5km)vozjne placamo 80 din.
ОдговориИзбришиstevice--perice prcitaj moj komentar pa razmisli o motki.
ОдговориИзбришиSad kad je "startovao" BusPlus sistem javio se još jedan problem-koju zonu treba izabrati u autobusu (ako imate nepersonalizovanu kartu)? Recimo da uđete u Lastu na Banovom Brdu i želite do Barajeva, da li postoji mogućnost da se na validatorima izabere ITS2 zona i koju zonu izabrati na validatoru kad se vozite lokalnim autobusima po Barajevu? Kolika je uopšte cena pojedinačne vožnje? U Lasti jutros validatori nisu radili, te smo se besplatno vozili. Ok, nema šanse da ovo zaživi.
ОдговориИзбришиPoslednja vest: Markice nisu poskupele!
ОдговориИзбришиDakle, markice kao markice vise ne postoje, vec se sada korite BusPlus kartice. Cena je ista, s tim sto su prodavci na Štampinim trafikama gde se dopuna kupuje pomalo smotani sa uplatom, jer očigledno još nisu dovoljno obučeni za ove uplate.
Cena prevoza je i dalje 5000 dinara, tako da ovo otvoreno pismo, mozemo privremeno da zatvorimo, i cekamo novi potencionalni bezobrazluk.
Elem, ostaje nam jos jedno pitanje otvoreno, i sa kojim bi trebali jos da se bavimo a to je:
Da li su Lazarevac, Obrenovac, Barajevo, Mladenovac, Grocka i Sopot delovi grada Beograda, i ako jesu zasto u njima ne vaze cene kao za GSP, odnosno zasto u tim opštinama (ako jesu delovi Beograda) ne postoji Gradski prevoz umesto sadašnje Laste.
milice,isto pitanje postavljam i Ja! to mu dodje ko tajni vilajet..Samo da dodam i imformaciju da nezposleni i djaci i ovog meseca se voze po starim cenama.(dopuna za gusplus2500)
ОдговориИзбришиbroj.....jesu gratske opstine kada se puni budjet (kada uzimaju harač)A za sve ostalo nisu.nekada je i Lasta bila u JTS.Trebalo bi da se borimo za njen povratak,pa da stvarno budemo GRADSKE opstine
ОдговориИзбришиStvarno im treba stati na put,banda lopovska!!!Kao da im niko nista ne moze!?Cena markica je stvarno astronomska i u tom smislu su gradjani prigradskih naselja diskriminisani kao gradjani 1oo-tog reda,kao da nisu beogradjani.Cena karata i markica mora da se dovede na nivo gradskih markica i tu nema nikakvih opravdanja u smislu kilometraze i sl.jer pojedine gradske linije su jako duuuugacke,pa je opet cena karata niska kao i za linije koje su jako kratke.Druga opcija je da se trazi nova linija gradskog saobracaja do prigradskih naselja pa ce gradjani imati mogucnost da biraju prevoznika.Odlican tekst,svaka cast,ali ne treba da ostane na tome!
ОдговориИзбришиBeograd - Barajevo , 23km lasta 250din.
ОдговориИзбришиBeograd - Ralja ( Mali popović) , 34km gsp 120din.
Barajevo (gl.stanica) - Barajevo groblje , 2km lasta 80din.
Nisu svi građani periferije građani drugog reda, nego druge stranke.
U slucaju da jos niste saznali, sad i penzioneri i nezaposleni (pretpostavljam i druge povlascene kategorije) mogu sa personalizovanom karticom da se voze i u ITS1 i ITS2 zoni. Naravno, placa se 1910 dinara za ITS2, i 1100 dinara za ITS1 zonu, ali za sada smo bar to uspeli da dobijemo. Sada treba da trazimo da nam cena karte bude kao u gradu. Ionako gradska vlast tvrdi da nismo vise prigradska opstina, vec da postoje samo gradske opstine, pa onda tako trebaju i da nas tretiraju.
ОдговориИзбришиMilice, zahvaljujem Vam na informaciji u vezi Bus Plus kartice za nezaposlene.
ОдговориИзбришиTo sam dosao ovde da nadjem. Hteo sam od prvog da uzmem za nezaposlene mesecnu markicu verujuci da Lastina od 1.9oo vazi i za GSP. Sad kada znam da ne vazi i da moram da platim 3.ooo da bi dobio i za GSP, pa nece od mene dobiti ni dinar, nikada.
Ujak mi je mehanicar u Lasti i radi za 25.ooo (manje vise, ali mislim da je par hiljada manje) dinara. Ranije dok je bila markica i povlasnica, imao ju je za dve zone, sada Bus Plus karticu ima samo za drugu zonu. Tj. da ode od kuce do posla (Barajeva). A ako bi zeleo da ode do grada morao bi da plati kartu. Sramota da ovi u Lasti i sopstvenim radnicima naplacuju karte.
Broju svaka cast na poruci, steta da propadne sve, a da se nista ne organizuje protiv Laste.
Pozdrav. :)
Sjajno!
ОдговориИзбришиmozete mi reci koliko kosta povratna studentska karta do aleksinca?
ОдговориИзбриши